Aktualności

FERIE!!! FERIE!!! FERIE!!! W PPP Zaproszenie Serdecznie zapraszam uczniów klas drugich i trzecich szkół podstawowych na „SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ”, które odbywać się będą w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Goleniowie. Cele naszych spotkań to: • rozbudzenie zainteresowania czytelnictwem, • ukazanie wartości książek w życiu, • prezentacja różnorodnej literatury – znani i lubiani. • kreatywne spędzanie czasu wolnego z książką, rozbudzanie wyobraźni. Zajęcia będą odbywały się w drugim tygodniu ferii zimowych tj. od 7 do 11 lutego 2022 roku w godzinach od 9.00 do 11.30 w naszej placówce, ul. Maszewska 2. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy na zajęcia drogą telefoniczną pod numerem 91 418 31 19, decyduje kolejność zgłoszeń. Prosimy o pozostawienie w sekretariacie numerów telefonów do kontaktu. Spotkanie organizacyjne dla rodziców zapisanych dzieci planowane jest na 28 stycznia 2022 roku na godzinę 16.00. Serdecznie zapraszam prowadzący – Elżbieta Szadkowskapedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Goleniowie Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 21.01.2022 r.  ·  

Zapraszamy uczniów klas VIII na warsztaty pt. „Co dalej VIII klaso?”,które zaplanowane są do realizacji w dniach 2 – 3 – 4 luty 2022 r. w godzinach 13.30 – 15.30 Zapisy telefonicznie w sekretariacie – 91 418 31 19 lub e.pleskot @pppgoleniow.pl lub e.szadkowska@pppgoleniow.plLiczba miejsc ograniczona Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 14.01.2022 r.  ·  

WAŻNA INFORMACJA!14 styczniasekretariat PPP będzie czynny do godziny 11:30🥰 Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 13.01.2022 r.  ·  

Uwaga Uwaga Uwaga!!!!Zapraszamy uczniów klas V – VII, na „Trening ortograficzny”, zajęcia, które realizowane będą w naszej poradni w okresie ferii zimowych, w dniach od 31 stycznia do 4 lutego 2022 roku, w godzinach od 10.00 do 13.00. Zapisy telefonicznie, w sekretariacie poradni – telefon 91 418 31 19 lubdrogą mailową e.pleskot@pppgoleniow.pl Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 13.01.2022 r.  ·  

💝WAŻNA INFORMACJA!💝31 grudnia PPP będzie czynna do godziny 13:00Do zobaczenia w nowym roku. Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 30.12.2021 r.  ·  

💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝 Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 23.12.2021 r.  ·  

UWAGA UWAGA UWAGA UWAGASekretariat poradni w środy (dla interesantów) czynny jest w godzinach7:30-10:00 Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 17.12.2021 r.  ·  

💝WAŻNA INFORMACJA!💝24 grudnia PPP będzie nieczynnaDo zobaczenia po świętach🎁💝🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅 Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 17.12.2021 r.  ·  

Zapraszamy na zajęcia EEG BioFeedback (II semestr)Zapisy telefonicznie w sekretariacie poradni (91 418 31 19) lub mailowo:d.wasiak@pppgoleniow.plk.jozwiak@pppgoleniow.plBiofeedback jest nowoczesną metodą trenowania mózgu. Służy do doskonalenia zdolności psychicznych astronautów i pilotów, którzy muszą skutecznie wykonywać swoje zadania i pracować w warunkach ogromnego stresu. EEG BioFeedback to metoda, która pozwala na zmianę charakterystyk fal mózgowych poprzez korzystanie z otrzymanych zwrotnie informacji o przebiegu pracy mózgu. Osoba trenująca poprzez aktywny udział w treningu, uczy się modyfikować wzorzec fal mózgowych. Trening przebiega raczej w formie zabawy niż bardzo ciężkiej pracy. Pacjent podczas treningu podłączany jest do specjalnej głowicy z odpowiednimi czujnikami, które mocuje się na głowie przy pomocy specjalnego kleju. Impulsy z mózgu klienta są odczytywane i przetwarzane w taki sposób, że terapeuta je widzi w formie krzywej oraz w formie wyników cyfrowych, jednocześnie pacjent widzi swoje fale mózgowe na monitorze w formie wideogry, w którą gra za pomocą siły swojej woli. Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 15.12.2021 r.  ·  

Przemoc to nie MOC a NIEMOC. Ta niemoc jest stosowana od zarania dziejów, w wyniku utrwalonych przez wieki stereotypów na temat oddziaływań wychowawczych. Ta NIEMOC jest przeważnie powielana z pokolenia na pokolenia jako jedyny słuszny środek służący podporządkowaniu sobie dziecka.. Dlaczego pisze o tym w kontekście niemocy? Bo właśnie z tym osobiście kojarzy mi się przemoc, z niemocą, czyli brakiem sił wewnętrznych, które powodują u jednostki (czyt. sprawcy), zachowania przemocowe. Przemoc nie jest oznaką siły do radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Przemoc jest oznaką bycia słabym. Bo co można powiedzieć o osobie, dla której jedynym środkiem do wywołania posłuszeństwa u dziecka jest bicie, kopanie, szarpanie ? Czy wyzwiska, poniżanie, krytykowanie jest oznaką siły jednostki czy raczej jej słabości ? Przemoc psychiczna nie pozostawia śladów na ciele, ale wywołuje negatywne przeżycia, bo chociaż upokorzenia można doznać od kolegów, nauczycieli, czy rodzeństwa, to jednak najbardziej dotkliwie ranią słowa padające z ust rodziców, którzy są dla dziecka pierwszym źródłem miłości i bezpieczeństwa. Następstwa przemocy emocjonalnej, polegającej na poniżaniu dziecka, ośmieszaniu, wyzywaniu, jako bezpośrednie reakcje na doświadczaną krzywdę stanowią niejednokrotnie charakterystyczne symptomy, po których można rozpoznać ofiarę. Należą do nich m.in.: – zaburzenia mowy (wynikające z napięcia nerwowego),– dolegliwości psychosomatyczne (bóle brzucha, mdłości),– mimowolne moczenie i zanieczyszczanie bez powodów medycznych,– brak pewności siebie, niska samoocena,– wycofanie, depresja,– nadmierne podporządkowanie się dorosłym i przesadna grzeczność – co wg Judith Herman jest wynikiem nawyku automatycznego posłuszeństwa wywołanego przez „brutalność, groźby oraz chimeryczne wymagania”,– lęk przed porażką,– częste kłamstwa,– nieadekwatny lęk przed konsekwencjami różnych działań,– uzależnienia (alkoholizm, narkomania, lekomania),– próby samobójcze i ich demonstrowanie.Józefa Brągiel stwierdza, że sposoby reagowania dzieci krzywdzonych przez swych rodziców, przybierają różną formę: dzieci walczą, uzewnętrzniają swoje emocje, są agresywne, gniewne i wykazują problemy w zachowaniu. Kolejną reakcją u dzieci jest kierowanie uczucia gniewu „do wewnątrz”. Dzieci stają się samodestrukcyjne, wycofują się i mają skłonności samobójcze. Może być też trzecia możliwość – dzieci początkowo kierują swój gniew do środka, jednak wskutek dłuższego doświadczania złego, poniżającego traktowania, ofiara nie będzie w stanie powstrzymać skumulowanych negatywnych emocji i nastąpi eksplozja agresji na sprawcę. Nie można stale szydzić, gnębić i poniżać ludzi i oczekiwać, że się z tym pogodzą, kiedy ofiara otrzyma więcej niż jest w stanie znieść skieruje swoje silne emocje na agresora. Jak dzieci radzą sobie z przemocą w zależności od ich wieku ?Dzieci w wieku przedszkolnym mają częściej objawy fizyczne tj. bóle brzucha, moczenie nocne, problemy ze snem. Mogą wykazywać opóźnienia w rozwoju fizycznym i emocjonalnym. Jeden z pracowników schroniska dla ofiar przemocy domowej wspomina najgorszy przypadek ( badania Hague Kelly, Malos Mullenders 1996), „ dziecko, które nie rozwinęło się fizycznie- 6 letnie, wciąż w pieluchach, nie mówiące i nie potrafiące się komunikować w żaden sposób.Dzieci w wieku szkolnym mają częste problemy w szkole, zaburzenia pamięci i koncentracji. Dzieci te z racji, że rozumieją więcej, mają skłonność do wzmożonej złości i impulsywnych reakcji.Dzieci starsze i nastolatki często uciekają z domu, nierzadko sięgają po używki. Często zaprzeczają przemocy w domu. Mają problemy z samooceną, trudniej znoszą okres dojrzewania, pojawiają się myśli autodestrukcyjne, chęć ucieczki i fantazjowanie na temat lepszego życia. Występują u nich zaburzenia nastroju i poważne problemy z zachowaniem.Jedną z formą krzywdzenia emocjonalnego dziecka jest stosowanie przemocy wobec innych członków rodziny w jego obecności – zarówno przemocy wobec partnera/partnerki, jak i wobec innego dziecka. Bycie świadkiem przemocy ma negatywny wpływ na rozwój dziecka, szczególnie jeżeli sprawcą lub ofiarą przemocy jest jego rodzic. Dodatkowo dziecko, które jest świadkiem przemocy w rodzinie, uczy się negatywnych wzorców komunikacji. Te dzieci często nie mają świadomości bycia ofiarą przemocy, ponieważ zachowanie przemocowe uważają za normę. Z tego powodu w życiu dorosłym często same stosują zachowania przemocowe, ponieważ taki wzorzec radzenia sobie otrzymały w domu rodzinnym.Długofalowe konsekwencje stosowania przemocy wobec dzieci obserwuje się już poziomie biologicznym – zmian w budowie mózgu. Na podstawie analiz skanów mózgów osób, które doświadczyły lub nie doświadczyły przemocy w dzieciństwie, stwierdzono, że w mózgach osób bitych są znaczące ubytki komórek istoty szarej (czyli tej, która buduje korę mózgową) szczególnie w obszarze odpowiedzialnym za pamięć oraz kontrolę poznawczą. Wyjaśnia to, dlaczego dzieci doświadczające przemocy mają problemy z nauką lub stają się bardziej agresywne lub – przeciwnie – bardzo uległe, zwłaszcza w sytuacjach stresowych. psycholog mgr Karina Rudnicka-Milewicz źródło:J. Maćkowicz Akademia Pedagogiczna w Krakowie J.Włodarczyk Fundacja Dajemy Dzieciom Siłęmateriały szkoleniowe ­ WOTUW Zielona Góra 2008r Zobacz więcejZwiń

Opublikowano dnia: 13.12.2021 r.  ·